Direct een afspraak? Bel nu met 06 543 564 32

Leefstijl: 10 geboden bij brandend maagzuur

Wat kun je beter wel en niet doen bij brandend maagzuur?

  1. Nuttig lunch en diner op passende, regelmatige tijden en voorkomen één grote maaltijd in de avond.
  2. Eet minimaal 3 uur voor het slapengaan niets meer.
  3. Zorg voor voldoende lichaamsbeweging. Een (korte) wandeling na het eten kan symptomen tot 34% helpen verminderen.
  4. Vermijd maaltijden met een hoog vetgehalte.
  5. Probeer een gezond gewicht te bereiken/handhaven. 10% gewichtsverlies kan symptomen en gebruik van maagzuurremmers al helpen verminderen.
  6. Gebruik voedsel met veel vezels.
  7. Beperk alcoholgebruik.
  8. Pak de oorzaken van stress aan en zorg voor een goede nachtrust.
  9. Ga na of de volgende producten klachten verergeren en vermijd ze in dat geval: tomaten of producten gemaakt van tomaten, knoflook, chocolade, veel pepermunt of pepermunthee, citrusfruit of sappen gemaakt van citrusvruchten, koolzuurhoudende dranken en/of heet gekruide producten/maaltijden.
  10. Rook niet.

(Bron: Voedingswaarde)